Iserv 365 Skytjenester består av verktøy, rammeverk og løsninger som benyttes av flere store og små selskaper for å etablere en digital plattformløsning på Microsoft Skyløsninger.
Ved etablering av en digital plattformløsning basert på Microsoft 365, Dynamics 365 og Power Plattformen anbefales det å ta utgangspunkt i bedriftens organisasjonsmodell med oppsett av organisasjonsstrukturer som kontorer, avdelinger, segmenter, brukere, roller med ivaretatt sikkerhet og tilganger. Det bør videre etableres modeller for integrasjoner mellom de ulike Skytjenestene for å sette retningslinjer for hvordan brukere skal jobbe i de nye verktøyene. Rutiner for dokumenthåndtering, dokumentflyt, datalagring/områdebehandling, samhandling, kommunikasjon og informasjonsflyt må samspille i forhold til oppsatt organisasjonsstruktur.
Etter strukturen og integrasjonene beskrevet ovenfor er implementert er den totale plattformløsningen godt rustet for å gjøre funksjonelle endringer i og mellom løsningene ettersom organisasjonene endrer seg.
Iserv 365 Skytjenester hjelper deg å implementere din organisasjonstruktur, etablere integrasjoner mellom løsningene og definere retningslinjer for bruk av Microsoft porteføljen i din organisasjon og på den enkelte arbeidsplass.